Om man vill specialisera sig inom att sälja billig mat i en matbutik, kan det vara mycket användbart med NPS, vilket betyder Net Promoter Score. Denna tjänst ges av questback.com och handlar om att mäta kundlojalitet och kundnöjdhet. I dessa svåra tider då matpriser har gått upp kan det vara smart att sälja mat som faktiskt fortfarande är plånboksvänlig. Medan man säljer billiga matvaror kan man även själv öka sitt medvetande kring billigare mat.
Smarta mätverktyg i kundrelationer
Genom att använda sig av användbar tjänster som NPS, kan man snabbt få mätbara resultat genom enkla kundenkäter som samlar data. Har man en verksamhet med billig mat i en matbutik är det ett smart verktyg för att se om kunderna är nöjda med priserna och utbudet. Att använda NPS till en egen verksamhet innebär stärkta kundrelationer, samt att man kan presentera kundnöjdheten i siffror på egen hemsida för att locka fler kunder.
Medvetenhet kring mat och ekonomi
Ett eget företag där man säljer billig mat ligger i tiden och gör att man kan hjälpa fler människor få bra mat med billigare priser. En sådan verksamhet kan idag gå bra då efterfrågan på billigare matpriser ständigt ökar. Som egenföretagare innebär det också en ökad medvetenhet kring var man kan få tag på billiga varor och ändå behålla en god kvalitet. Det finns också många kloka tips på hur man handlar billig mat som kan vara bra att känna till även om man äger en egen livsmedelsbutik.